Alla inlägg under februari 2010

Av Ulrika - 21 februari 2010 13:25

Dagens väderleksrapport lyder: dryga -20 grader svinkallt och blåst så pass att det mesta av den vedervärdiga snön står horisontellt....

Det är omöjligt att vara utomhus för en normal person och eftersom det är fjärde dagen på raken som det ser ut ungefär så här där uten utanför läenheten och jag har jobbat i tre av dessa dagar så är jag dyngförkyld.


Det är helt enkelt så att det är nått fel på värmen på jobbet, när det blir kallare än minus 14 grader så klarar inte värmeridån vid galleriaingången av att hålla kylan ute och vi sitter i drag och knappa 15 grader i kassan....

DET ÄR INTE OKI!!!!!  



Det blir inte bättre av att hela värmeanläggningen dog natten mellan fredag och lördag så när jag kom på jobbet så var det 13,2 grader varmt (nå ja) där inne. Jouren fick igång systemet men det hann aldrig bli varmt innan vi var tvungna att öppna för dagen... och då gick det ständigt utför.. som bäst hade vi 15,4 grader i kassorna med hjälp av två konvektorelement som stod och sprutade varmluft inne i båsen, men varmare än så blev det aldrig och jag tror att vi snittade 14 grader på hela arbetsdagen...


Idag kan jag inte prata, jag har tappat rösten, det sitter en STOOOOR klump gläää i halsen och är ivägen och gör ont.   Jag borde handla lite mat, och jag borde göra en massa annat, men det går verkligen inte..


Hata vinter, hata februari, hata kyla!!!!!  

Av Ulrika - 2 februari 2010 12:12

Jag sambon och sonen var och tittade på AVATAR igår, ja den är "hypad" och alla ska se den och alla skriver om den och den är så vansinnigt omtalad att man borde bli less....


Men Jösses så snygg den var!!!!  

Storyn är den gamla vanliga med en blandning av kampen mellan ont och gott och en lagom dos Romeo och Julia, inget nytt där alltså.. men det var längesedan jag gick på bio i den här staden och det var knäpptyst i salongen nästan hela filmen..

Alla var uppslukade av vad som hände på duken och hur det så ut...


Jag är inte lika galen somnågon kommentar jag såg på FB som tyckte att världen vi lever i är så tråkig han ville minsann också leva i en 3D-värld... *fnissar*

Men jag kände mig väldig kort och världigt knubbig när jag kom ut från Bion.. I två timmar hade jag varit tre och en halv meter lång, slank och blå...

Helt plötsligt var jag bara jag igen...

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
<<< Februari 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

tassavtryck


Ovido - Quiz & Flashcards