Direktlänk till inlägg 12 augusti 2022

Karlar är märkliga djur

Av Ulrika - 12 augusti 2022 22:59

Som jag skrev förra inlägget så är det mycket nu...

Jag är inte bara kattlös.. Jag är också rätt förvirrad över mannen jag dejtat av och till i dryga två år ... 

Jaghar aldrig ställt några krav på honom då han har haft några ståkiga år med en exfru som inte ville bli exfru, barn som haft stora problem med hälsan och ett kaotiskt jobb.. Det enda jag velat är väl att vi ska vara öppna och kommunikativa med varandra och vad vi vill här i livet...


Vi träffades via nätet men har haft den mesta av vår kommuniktion via sms sen vi träffades IRL första gången.. Vi har vissa mer eller mindre obskyra sociala plattformar gemensamt även om jag inte varit aktiv på en av dessa på ett långt tag.. 

Idag fick jag för mig att jag skulle logga in där, nåt i min mage eller undermedvetna eller nån form av liten ledtråd i förbifarten sa att det var nåt jag behövde kolla upp... 

Dröm om min förvåning när mannen har benämnt någon som han är vän med där som "Älskling" och "mitt livs kärlek".. 

Det svider, visserligen har vi aldrig definierat det vi har haft på något vis (mycket beroende på yttre omständigheter, trodde jag iaf) men kommunikation för i helvete!!!


Jag har från dag ett vetat att han är flersam till sin natur men han har också vetat att det inte är min grej och nån form av kommuniktion nån form av samtal, nån form av "heads up" kan jag tycka att jag är värd trots att vi verkligen inte suttit ihop som siamesiska tvillingar...


En annan intressant aspekt är att vi faktiskt setts och ätit middag för inte allt för länge sedan och där och då fanns det inte en antydan till att han träffat någon han ser som sitt livs kärlek.. Snarare lät han antyda att det skulle finnas mer tid för oss att ses på några veckor.. och det stör mig som fasen..


Jag är inte beredd att spela andra fiolen i ett öppet förhållande, jag är värd mer än att bara vara en lek-kamrat för att jag finns nära till hands och framförallt är jag fasen värd att bemötas med rakhet och ärlighet..


Behöver tid att fundera på det här...

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Ulrika - 23 januari 2023 15:34

Det var en sak jag visste sedan innan.. Januari suger härsket fett.. Normalt sett, alltså varje år så dippar jag i Januari.. en sån där "mysig" vinterdepression.. och i år är det samma sak.. jag är less på mörker, snö, kyla och att alla runt omkrin...

Av Ulrika - 20 december 2022 17:35

Dejtandet går vidare, varannan vecka är P inte tillgänglig mer än via sms då han är pappa på heltid och varannan vecka är det upp till hans kropp om vi kan ses eller inte... Att dejta någon med utmattningsproblematik där hans kropp och då framföral...

Av Ulrika - 23 november 2022 15:41

I förra inlägget var väntan snart över... Nu har jag och P fått ha halva veckan när han är barnledig.. och vi har verkligen tillbringat alla vaken tid när vi inte arbetat tillsammans.. Från söndag kväll när han dök upp hemma hos mig tills nu.. För ...

Av Ulrika - 19 november 2022 10:32

Snart har de två veckorna av väntan passerat.. Snart får jag träffa honom igen!! Som han skrev igår så är det lite som att bara barn och vänta på att det ska bli julklappsutdelning..  ja just det, han skrev det, inte jag.. Han ser en framtid, han...

Av Ulrika - 6 november 2022 15:03

Det här börjar kännas som en följetong...   fyra dagar har gått sen min dejt.. Vi har av olika anledningar (fullt naturliga anledningar) inte haft möjlighet att ses igen och nu väntar två veckor när vi verkligen inte kan ses då han är pappa på he...

Ovido - Quiz & Flashcards