Direktlänk till inlägg 26 augusti 2022

Ett avslut och en ny början???

Av Ulrika - 26 augusti 2022 20:24

Efter senaste inlägget är det säkret nån där ute i efterrymden som är nyfiken på hur det går...


Efter en mycket kort tids funderande så kom jag fram till att när en människa som arbetar med kommunikation hela dagarna innte kommunicerar så kan han inte kalla sig flersam, då är han bara en skit som valt att vara otrogen..


Han är och förblir avpolletterad.. Vi hade ett bra snack där han fick säga sitt och jag fick säga mitt.. Han hade i alla fall vett att SE skamsen och ångerfull ut... om han nu var det eller inte det är inte mitt problem.. längre..


Jag önskar honom och kanske framförallt hans nya lycka till


Jag är inne och har nog aldrig varit förkrossad över det hela, mitt hjärta har inte slitits ur bröstet på mig och det tack vara att det varit ett förhållande där det kunnat gå en månad eller två mellan gångerna vi setts till följd av hans jobb och familjesituation... Så vad gör man då när man helt plötsligt finner sig vara singel igen???


Jag vet inte vad man i gemen gör, själv tänkte jag "Bättre kan jag" 

Försökte logga in på en gammal användare på en kontaktda, men den användaren hade dött pga inaktivitet, men då det är en sida jag haft tur på så gjorde jag en ny användare.. och gav mig ut i djungeln igen..


Snackat med massor av män, den ena skummare än den andra... och några fåtal vettiga.. 

den korta tid jag varit på den här sidan har över två tusen mejd kickats till mig eller besvarats av mig... 

Resultatet av det blev en fikadejt som inte gav något alls, trevlig snubbe men ungefär lika mycket personlighet som en pappkasse full med wellpapp i hällregn...


Laddade upp för en ny dejt i tisdags.. den här gången en promenaddejt i all stillhet.. Mannen välkomnar mig med bokstavligt talat öppna armar och en varm kram.. vi börjar gå stilla och lugnt men hinner inte så långt förrän han stannar, vänder sig mot mig och kysser mig... Va?? säger vän av ordning, så kan man väl inte göra på en första dejt??.. Men det kan man faktiskt, framförallt som vi pratat om vikten av kemi och attraktion och att man aldrig kan veta förrän efter första kyssen... så han stannar och säger jag måste få smaka... och oj.. vi kan klart prata kemi där..


resten av promenaden blev mer en fråa om att försöka fokusera, få ben och fötter att fungera..  men även sånt som inte lämpar sig i text här utan bara är för utvalda vänner..

kontentan är att jag nu sitter och hoppar och väntar på att det ska bli torsdag.. somliga skulle nådvändigtvis ner till Göteborg på jobb den här veckan så torsdag blir nästa dejt.. den här gången blir det inte promenad utan den här gången blir det en träff här hemma hos mig..


tänk så det kan gå... 

/Altariel

lyckligt singel eller nåt...


 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Ulrika - 23 januari 2023 15:34

Det var en sak jag visste sedan innan.. Januari suger härsket fett.. Normalt sett, alltså varje år så dippar jag i Januari.. en sån där "mysig" vinterdepression.. och i år är det samma sak.. jag är less på mörker, snö, kyla och att alla runt omkrin...

Av Ulrika - 20 december 2022 17:35

Dejtandet går vidare, varannan vecka är P inte tillgänglig mer än via sms då han är pappa på heltid och varannan vecka är det upp till hans kropp om vi kan ses eller inte... Att dejta någon med utmattningsproblematik där hans kropp och då framföral...

Av Ulrika - 23 november 2022 15:41

I förra inlägget var väntan snart över... Nu har jag och P fått ha halva veckan när han är barnledig.. och vi har verkligen tillbringat alla vaken tid när vi inte arbetat tillsammans.. Från söndag kväll när han dök upp hemma hos mig tills nu.. För ...

Av Ulrika - 19 november 2022 10:32

Snart har de två veckorna av väntan passerat.. Snart får jag träffa honom igen!! Som han skrev igår så är det lite som att bara barn och vänta på att det ska bli julklappsutdelning..  ja just det, han skrev det, inte jag.. Han ser en framtid, han...

Av Ulrika - 6 november 2022 15:03

Det här börjar kännas som en följetong...   fyra dagar har gått sen min dejt.. Vi har av olika anledningar (fullt naturliga anledningar) inte haft möjlighet att ses igen och nu väntar två veckor när vi verkligen inte kan ses då han är pappa på he...

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11 12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Augusti 2022 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

tassavtryck


Ovido - Quiz & Flashcards