Alla inlägg under januari 2023

Av Ulrika - 23 januari 2023 15:34

Det var en sak jag visste sedan innan.. Januari suger härsket fett..

Normalt sett, alltså varje år så dippar jag i Januari.. en sån där "mysig" vinterdepression.. och i år är det samma sak.. jag är less på mörker, snö, kyla och att alla runt omkring mig verkar så förbannat positiva över att det är ett nytt år och vi går mot ljusare tider när jag inte kan se det ens med microskop...


I år är ingen skillnad inte alls, det är samma visa och ovanpå det lägger vi att jag började året med både ont i ryggen, en släng influensa och hemmoröjder.. Det gjorde inte månaden bättre på nåt sätt.. att dessutom den utmattade mannen jag försöker dejta har hostat från mitten av December till andra veckan i Januari, har ledvärk som totalt sänkt honom mentalt och varit ensamstående pappa till sin son fram till den 21:a har inte gjort nåt bättre...


Jag hade en plan att ta mig över till hnom idag när han nu, från mitt perspektiv, äntligen var barnlös.. Se till att han fick nåt annat att tänka på än värken och sin egen depression... Men icke, som den goda far han är så ska han ha sonen över natten då hans ex tydligen ska gå ut... Jag köper rakt av att han som alltid har dåligt samvete för sitt barn ställer upp och tar sonen när exet frågar.. Men jag blir fasen förbannad på henne... Hon vet hur han mår, hon har bott med honom genom tre år av sjukskrivning för utmattning och diskbråck med värken som kom med den saken och hon har dessutom varit barnfri sen före nyårsafton och likt förbannat så lämpar honom över sonen på honom för att kunna gå ut en vardag... 

Jag känner henne inte, jag har ingen aning om hur hon är som människa men det här beteendet gör mig faktiskt förbannad.. Hon vet hur han mår och ändå gör hon så här.. Hon vet att han aldrig kan neka att ta sonen då det lilla livet är hans ögonsten och i min värld så utnyttjar hon den situationen utan nån somm helst hänsyn till hur P mår och hans allmäntillstånd just nu... jag förstår det bara inte..


nu ska jag sätta mig i ett hörn och försöka låta iskan pysa ut lite lugnt.. funkar inte det så blir det att ventilera med en vän.. Hon är fasen inte värd at jag lägger mer energi på henne.. 


/Altariel - arg. orolig och frustrerad..

Tidigare månad - Senare månad

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2023
>>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

tassavtryck


Ovido - Quiz & Flashcards