Direktlänk till inlägg 5 november 2022

Karusellen av nätdejting gick vidare...

Av Ulrika - 5 november 2022 13:39

Så här drygt två veckor efter min resa söderut kan den sammanfattas i några enkla meningar...


inte tillräckligt bra på nåt plan för att uppväga avståndet.

Trevlligare i text och på telefon än i verkligheten...

Valhänt gammpåjk...


Begrep ni inte det där sista så googla...


Min vana trogen så går den initiala tanken till ett "bättre kan jag"..

Sagt och gjort så hade jag en promenaddejt på onsdagen den veckan, en trevlig man, en intelligent man, sunda åsikter men också ganska återhållsam och väldigt svår att läsa av... 

Vi kom fram till att det kunde vara en bra idé att ses igen och för min del så var det främst av nyfikenhet för att se om han någonsin tog ner garden, hade några sprickor i muren, släppte lös lite... Men då han reser en del i jobbet så fick en andra dejt vänta tills det passade oss båda..


Allt medan detta händer så dyker det upp en ny individ i min inkorg.. en man som får mig att skratta, som talar om djupa frågor, som inte är okomplicerad på något vis, som är det roligaste, smartaste och fräckaste jag pratat med på i princip alla år jag nätdejtat..

Jag får hans namn... jag får han telefonnummer... han får mina uppgifter... i lördags mitt under den årliga halloweenfesten kommer ett SMS att jag har ett meddelande på dejtingsidan, jag svarar att jag inte är o form för att hantera tangentter men att jag ska svara när jag nyktrat till...


Söndagen kommer, han får sitt svar... men på nåt sätt så är dammluckorna öppnade och dejtingsidan inte längre aktuell... innan jag kryper i säng söndag kväll så gör jag en överslagsräkning och inser attt det har gått närmare 150 SMS mellan oss på ett dygn.. och att vi stämt träff till onsdag..

Det blev inte färre SMS under måndag och tisdag... och slutligen kom onsdagen... Nererna utanpå.. Jag väntar en trappa upp utanför en lokal där han medverkar på ett möte..

Han kommer upp för trappen och min enda tanke är... 

Jaaa!! Det är klart att det är han, det lite nervösa leendet, en snabb kram och sen ut därifrån och ner på stan för en fika... Vi parkerar hans bil, kliver ut ut parkeringshuset, jag får en till kram och vi delar vår första kyss... mina tår krullar sig, jag kan knappt andas.. en så brutal fysisk reaktion.. 

Vi vandrar lite genom stan hand i hand, hittar vårt fik och sätter oss och pratar.. Det är spännade när två vuxna människor som båda passerat 50, faktiskt sitter och hånglar på ett fik ..


Vi insåg båda att där kunde vi ju inte sitta, så mot bilen, hem till mig och några timmar senare inseer vi båda att middag nog hade varit en bra idé.. 

Han åkte hem strax efter 21 på kvällen..


Det finns en forsättning på det här... 

det finns nackdelar, det finns väg-gupp... 

Det finns saker jag vill slå mig själv i huvudet för..

Men på det hela taget så är jag lycklig, glad och har en liten smula ångest över hur fort det gått och djupet i känslor jag inte borde ha..


Altariel - Med huvud och hjärta in i betongväggen..


 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Ulrika - 23 januari 2023 15:34

Det var en sak jag visste sedan innan.. Januari suger härsket fett.. Normalt sett, alltså varje år så dippar jag i Januari.. en sån där "mysig" vinterdepression.. och i år är det samma sak.. jag är less på mörker, snö, kyla och att alla runt omkrin...

Av Ulrika - 20 december 2022 17:35

Dejtandet går vidare, varannan vecka är P inte tillgänglig mer än via sms då han är pappa på heltid och varannan vecka är det upp till hans kropp om vi kan ses eller inte... Att dejta någon med utmattningsproblematik där hans kropp och då framföral...

Av Ulrika - 23 november 2022 15:41

I förra inlägget var väntan snart över... Nu har jag och P fått ha halva veckan när han är barnledig.. och vi har verkligen tillbringat alla vaken tid när vi inte arbetat tillsammans.. Från söndag kväll när han dök upp hemma hos mig tills nu.. För ...

Av Ulrika - 19 november 2022 10:32

Snart har de två veckorna av väntan passerat.. Snart får jag träffa honom igen!! Som han skrev igår så är det lite som att bara barn och vänta på att det ska bli julklappsutdelning..  ja just det, han skrev det, inte jag.. Han ser en framtid, han...

Av Ulrika - 6 november 2022 15:03

Det här börjar kännas som en följetong...   fyra dagar har gått sen min dejt.. Vi har av olika anledningar (fullt naturliga anledningar) inte haft möjlighet att ses igen och nu väntar två veckor när vi verkligen inte kan ses då han är pappa på he...

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5 6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< November 2022 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

tassavtryck


Ovido - Quiz & Flashcards