Direktlänk till inlägg 19 november 2022

Snart är väntan över

Av Ulrika - 19 november 2022 10:32

Snart har de två veckorna av väntan passerat..

Snart får jag träffa honom igen!! Som han skrev igår så är det lite som att bara barn och vänta på att det ska bli julklappsutdelning..  ja just det, han skrev det, inte jag..

Han ser en framtid, han vill att vi ska träffas så mycket som möjligt veckan som kommer när han är barnfri.. Han frågade om det var ok att han kom hit till mig redan söndag kväll om allt funkade som det skulle med att lämna sonen.. 


För mig är det enormt stort, min självbild har varit ganska stukad av det faktum att jag aldrig kunde vara säker på att planerade träffar ens skulle bli av i mitt förra "förhållande".. Att jag var den som fick driva all kontakt mellan den mannen och mig och om jag lät bli att höra av mig så kunde det gå veckor utan kontakt..


Helt plötsligt finns det en man som hör av sig varje dag, som till och med hörde av sig när han kraschade efter en väldigt lång arbetsdag och sov i en hel helg.. Som frågat mig om jag vill att han ska kolla om jag kan följa med honom på en större arbetsfunktion nästa helg och därmed träffa alla hans kollegor... Som överväger att bli min +1 på den traditionella nyårsfesten och därmed träffa mina vänner...

Som funderar på hur han ska prata med sin 9-åring om det hela när den tiden kommer...


Jösses så snabbt det här går framåt.. och då har vi fortfarande bara setts vid två tillfällen... Men våra samtal via sms har snuddat vid allt mellan himmel och pankaka.. Det djupa får vi ta när den värsta saknaden stillat sig när vi ses igen.. och om det blir på måndag eller onsdag eller till advent får vi väl se... Det finns faktiskt en framtid här...


Jag vågar inte riktigt släppa sargen än, men han gör mig glad, han ger mig en bättre självbild, han längtar efter mig och han planerar för mer än enstaka träffar när det passar honom...


/A - betuttad, glad och leende..


 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Ulrika - 23 januari 2023 15:34

Det var en sak jag visste sedan innan.. Januari suger härsket fett.. Normalt sett, alltså varje år så dippar jag i Januari.. en sån där "mysig" vinterdepression.. och i år är det samma sak.. jag är less på mörker, snö, kyla och att alla runt omkrin...

Av Ulrika - 20 december 2022 17:35

Dejtandet går vidare, varannan vecka är P inte tillgänglig mer än via sms då han är pappa på heltid och varannan vecka är det upp till hans kropp om vi kan ses eller inte... Att dejta någon med utmattningsproblematik där hans kropp och då framföral...

Av Ulrika - 23 november 2022 15:41

I förra inlägget var väntan snart över... Nu har jag och P fått ha halva veckan när han är barnledig.. och vi har verkligen tillbringat alla vaken tid när vi inte arbetat tillsammans.. Från söndag kväll när han dök upp hemma hos mig tills nu.. För ...

Av Ulrika - 6 november 2022 15:03

Det här börjar kännas som en följetong...   fyra dagar har gått sen min dejt.. Vi har av olika anledningar (fullt naturliga anledningar) inte haft möjlighet att ses igen och nu väntar två veckor när vi verkligen inte kan ses då han är pappa på he...

Av Ulrika - 5 november 2022 13:39

Så här drygt två veckor efter min resa söderut kan den sammanfattas i några enkla meningar...   inte tillräckligt bra på nåt plan för att uppväga avståndet. Trevlligare i text och på telefon än i verkligheten... Valhänt gammpåjk...   Begr...

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5 6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< November 2022 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

tassavtryck


Ovido - Quiz & Flashcards