Alla inlägg under augusti 2017

Av Ulrika - 4 augusti 2017 23:55

En dygd varken jag eller tydligen karln min besitter i så stora mått...

Han sitter fast med "mat" i sond minst fram till söndag enligt besked från läkare idag..

Han är inte nöjd och lgad på något vis alls just nu... Så uttråkad och rastlös.. och samtidigt är det ju inget att göra åt utan bara väntan som gäller..

Håller både tummar och tår för att han ska slippa ha snabel efter helgen iaf.. Han mår så mycket bättre när han inte måste ligga i sängen med sond i dryga två timmar 3-4 ggr om dan för att få i sig näring och utöver det få antibiotika intravenöst var sjätte timme... Han behöver få komma ut en stund, få lite luft, se nåt annat än samma avdelning, samma rum och samma korridorer...


JAg tog en paus idag, vill inte nöta på honom.. Så idag blev det storstädning av golven och mattorna och ett bad innan det var dags för första innebandymatchen live på mycket länge...

Det var DM-semifinal för mina grabbar i IBK Dalen .. De vann bekvämt med 11-3 mot Umeå City så nu väntar finalen på måndag mot Thorengruppen... Det blir ett lite vassare motstånd då båda lagen spelar i högsta ligan... Det ska bli spännande att se hur årets lag står sig mot ett annat lag i samma liga så h'är innan säsongen går igång på riktigt i september...



Av Ulrika - 2 augusti 2017 12:14

Igår fick jag langa mjukglass till pojkvännen på sjukhuset...

En liten mjuk kylväska med kylklampar och en förpackning cholkadsås vid sidan av och en snabb promenad till sjukhuset så fick jag en väldigt glad pojkvän...

Idag är han mindre glad.. Då han fortfarande har ett hål i kinden som inte läkt ihop så får han inte längre äta.. det blir sondmatning i minst tre dagar och bara vatten och antibakteriell munskölj för hans del... Han surar definitivt och det hade jag också gjort om jag inte ätit nåt på nästan två veckor och sedan fått äta i två dagar och så tar man bort det igen och stoppar en slang i nosen på en igen...


Det är bara att beväpna sig med en skottkärra tålamod och hoppas på att det går över snart... 

Då han får minst två andra besökare idag och jag ska roa mig ute i tvättstugan så blir det förmodligen ingen tripp till sjukan för mig idag.. Jag tror jag ska ta en tur på AVION shoppingcenter istället.. titta på mäniskor och se om jag behöver shoppa nåt..


Av Ulrika - 1 augusti 2017 14:53

Efter att ha haft pojkvännen en vecka på IVA har han äntligen fått komma upp på öppen avdelning...

Nu går det framåt med stora steg.. Iförrgår började det försvinna nålar ur hans armar så sakteliga.. Han började dessutom att kunna prata igen och få äta lite flytande föda för första gången på drygt en och en halv vecka..

Igår blev han av med sonden och fick äta riktig mat igen och katatern försvann alla världens kos...

Idag tog de bort Trakeotomin och han slipper ha en slang i halsen.. så nu är det bara en nål kvar för att ge intravenös antibiotika...

Han är så fantastiskt mycket piggare, äter i dagrummet och orkar med att få besök av me rän en person och bara en liten stund..

Han är fortfarande svullen, men det är en himla skillnad mot den morfindrogade ynkliga lilla gube som blinkade mot mig när jag var på IVA för en vecka sen....

Så sista veckan av semestern kan jag äntligen slappna av igen och njuta av de sista lediga dagarna..


Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Augusti 2017 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

tassavtryck


Ovido - Quiz & Flashcards