Direktlänk till inlägg 20 december 2022

Att dejta nån med utmattning

Av Ulrika - 20 december 2022 17:35

Dejtandet går vidare, varannan vecka är P inte tillgänglig mer än via sms då han är pappa på heltid och varannan vecka är det upp till hans kropp om vi kan ses eller inte...

Att dejta någon med utmattningsproblematik där hans kropp och då framförallt leder lägger ner av och till är ett tålamodsprövande projekt..


Planerade träffar kan ställas in på kort varsel om han blir trött eller har ont.. det finns inget jag kan göra för att underlätta för honom och han har inte ork att vara social när han mår dåligt.. Men samtidigt så orkar han iaf upprätthålla en sms-konversation, han skriver vackra saker och vi får väldigt mycket sagt som det sällan finns tid till när vi ses..


Jag har sen ett tag tillbaka insett att jag är hopplöst, oåterkalleligen och totalt förälskad i den här trasiga individen och trots att vi ses alldeles för sällan så är varje möte, varje träff, varje gång jag får vara i hans armar så värt det.. 

Jag vet dock inte var jag har honom på det känslomässiga planet, ska jag se till vad han skriver så är han på samma ställe eller iaf på väg dit, men jag tror också att han inte är den som utelämnar sig själv och sina känslor utan att dels vara väldigt säker på dem och även väldigt säker på att hans partner inte kommer att såra honom.. kanske är det så att han inte är helt läkt sen skilsmässan ännu heller..


oavsett vilket så fortsätter jag att träna mitt tålamod, att inte ta återbud personligt och att njuta av vad vi har istället. Sen går det inte att sticka under stol med att vissa dar är det lättare än andra.. och att jag lever lite på lånad tid..

Januari kommer att förbli den skitmånad det alltid har varit.. från sista dagarna i December och i princip hela januari kommer vi inte att kunna ses på grund av barn och jobb och jobbresor för hans del.. Men då Januari iaf är världens sämsta månad så kan det lika gärna fortsätta vara det ..


/A glad, ledsen, kär och med en liten klump ångest..


 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Ulrika - 23 januari 2023 15:34

Det var en sak jag visste sedan innan.. Januari suger härsket fett.. Normalt sett, alltså varje år så dippar jag i Januari.. en sån där "mysig" vinterdepression.. och i år är det samma sak.. jag är less på mörker, snö, kyla och att alla runt omkrin...

Av Ulrika - 23 november 2022 15:41

I förra inlägget var väntan snart över... Nu har jag och P fått ha halva veckan när han är barnledig.. och vi har verkligen tillbringat alla vaken tid när vi inte arbetat tillsammans.. Från söndag kväll när han dök upp hemma hos mig tills nu.. För ...

Av Ulrika - 19 november 2022 10:32

Snart har de två veckorna av väntan passerat.. Snart får jag träffa honom igen!! Som han skrev igår så är det lite som att bara barn och vänta på att det ska bli julklappsutdelning..  ja just det, han skrev det, inte jag.. Han ser en framtid, han...

Av Ulrika - 6 november 2022 15:03

Det här börjar kännas som en följetong...   fyra dagar har gått sen min dejt.. Vi har av olika anledningar (fullt naturliga anledningar) inte haft möjlighet att ses igen och nu väntar två veckor när vi verkligen inte kan ses då han är pappa på he...

Av Ulrika - 5 november 2022 13:39

Så här drygt två veckor efter min resa söderut kan den sammanfattas i några enkla meningar...   inte tillräckligt bra på nåt plan för att uppväga avståndet. Trevlligare i text och på telefon än i verkligheten... Valhänt gammpåjk...   Begr...

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2022 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

tassavtryck


Ovido - Quiz & Flashcards