Alla inlägg under augusti 2022

Av Ulrika - 26 augusti 2022 20:24

Efter senaste inlägget är det säkret nån där ute i efterrymden som är nyfiken på hur det går...


Efter en mycket kort tids funderande så kom jag fram till att när en människa som arbetar med kommunikation hela dagarna innte kommunicerar så kan han inte kalla sig flersam, då är han bara en skit som valt att vara otrogen..


Han är och förblir avpolletterad.. Vi hade ett bra snack där han fick säga sitt och jag fick säga mitt.. Han hade i alla fall vett att SE skamsen och ångerfull ut... om han nu var det eller inte det är inte mitt problem.. längre..


Jag önskar honom och kanske framförallt hans nya lycka till


Jag är inne och har nog aldrig varit förkrossad över det hela, mitt hjärta har inte slitits ur bröstet på mig och det tack vara att det varit ett förhållande där det kunnat gå en månad eller två mellan gångerna vi setts till följd av hans jobb och familjesituation... Så vad gör man då när man helt plötsligt finner sig vara singel igen???


Jag vet inte vad man i gemen gör, själv tänkte jag "Bättre kan jag" 

Försökte logga in på en gammal användare på en kontaktda, men den användaren hade dött pga inaktivitet, men då det är en sida jag haft tur på så gjorde jag en ny användare.. och gav mig ut i djungeln igen..


Snackat med massor av män, den ena skummare än den andra... och några fåtal vettiga.. 

den korta tid jag varit på den här sidan har över två tusen mejd kickats till mig eller besvarats av mig... 

Resultatet av det blev en fikadejt som inte gav något alls, trevlig snubbe men ungefär lika mycket personlighet som en pappkasse full med wellpapp i hällregn...


Laddade upp för en ny dejt i tisdags.. den här gången en promenaddejt i all stillhet.. Mannen välkomnar mig med bokstavligt talat öppna armar och en varm kram.. vi börjar gå stilla och lugnt men hinner inte så långt förrän han stannar, vänder sig mot mig och kysser mig... Va?? säger vän av ordning, så kan man väl inte göra på en första dejt??.. Men det kan man faktiskt, framförallt som vi pratat om vikten av kemi och attraktion och att man aldrig kan veta förrän efter första kyssen... så han stannar och säger jag måste få smaka... och oj.. vi kan klart prata kemi där..


resten av promenaden blev mer en fråa om att försöka fokusera, få ben och fötter att fungera..  men även sånt som inte lämpar sig i text här utan bara är för utvalda vänner..

kontentan är att jag nu sitter och hoppar och väntar på att det ska bli torsdag.. somliga skulle nådvändigtvis ner till Göteborg på jobb den här veckan så torsdag blir nästa dejt.. den här gången blir det inte promenad utan den här gången blir det en träff här hemma hos mig..


tänk så det kan gå... 

/Altariel

lyckligt singel eller nåt...


Av Ulrika - 12 augusti 2022 22:59

Som jag skrev förra inlägget så är det mycket nu...

Jag är inte bara kattlös.. Jag är också rätt förvirrad över mannen jag dejtat av och till i dryga två år ... 

Jaghar aldrig ställt några krav på honom då han har haft några ståkiga år med en exfru som inte ville bli exfru, barn som haft stora problem med hälsan och ett kaotiskt jobb.. Det enda jag velat är väl att vi ska vara öppna och kommunikativa med varandra och vad vi vill här i livet...


Vi träffades via nätet men har haft den mesta av vår kommuniktion via sms sen vi träffades IRL första gången.. Vi har vissa mer eller mindre obskyra sociala plattformar gemensamt även om jag inte varit aktiv på en av dessa på ett långt tag.. 

Idag fick jag för mig att jag skulle logga in där, nåt i min mage eller undermedvetna eller nån form av liten ledtråd i förbifarten sa att det var nåt jag behövde kolla upp... 

Dröm om min förvåning när mannen har benämnt någon som han är vän med där som "Älskling" och "mitt livs kärlek".. 

Det svider, visserligen har vi aldrig definierat det vi har haft på något vis (mycket beroende på yttre omständigheter, trodde jag iaf) men kommunikation för i helvete!!!


Jag har från dag ett vetat att han är flersam till sin natur men han har också vetat att det inte är min grej och nån form av kommuniktion nån form av samtal, nån form av "heads up" kan jag tycka att jag är värd trots att vi verkligen inte suttit ihop som siamesiska tvillingar...


En annan intressant aspekt är att vi faktiskt setts och ätit middag för inte allt för länge sedan och där och då fanns det inte en antydan till att han träffat någon han ser som sitt livs kärlek.. Snarare lät han antyda att det skulle finnas mer tid för oss att ses på några veckor.. och det stör mig som fasen..


Jag är inte beredd att spela andra fiolen i ett öppet förhållande, jag är värd mer än att bara vara en lek-kamrat för att jag finns nära till hands och framförallt är jag fasen värd att bemötas med rakhet och ärlighet..


Behöver tid att fundera på det här...

Av Ulrika - 11 augusti 2022 20:00

Så var vi då här igen...

Det var ett bra tag sen sist men behovet av att ventilera utan att lägga nåt öppet på Facebook kom över mig igen... Det blev lite för mycket som händer just nu och det känns som att det där ljuset i änden av tunneln helt plödsligt förvandlades till ett godståg..


I fredags fick jag min nya soffa, efter många turer av beslutsångest blev det äntligen av att jag beställde nåt nytt att sitta på.. Den gamla var inte bara nedsutten så det sjöng om det utan också kattklöst och tyvärr även nedkissad i nån sorts protest eller för att mina pälsbollar helt enkelt hade nåt fel...

Jag säger hade, för nu har jag inga katter längre.. mindre än 2 dygn efter att jag börjat montera nya soffan var det någon som beslutat sig för att kissa även i den... tack och lov på en dyna som fortfarande var inplastad då jag väntade, och fortfarande väntar på rätt klädsel till soffan...

När jag inte vet vem av dem som gör detta, när det sker på nätterna när jag sover och när det inte är den enda problematiken som dessa två över 10 år gamla helsyskon haft så fick det här vara sista droppen... De har vandrat över regnbågsbron och även om det känns tomt så känns det ändå som att jag gjorde det rätta för både dem och mig...


Nu är det mer en fråga om hur lång tid det tar att rensa lägenheten från katthår, kattleksaker och allt annat som hört till kattägandet i väntan på att jag nån gång känner att det är dags att skaffa nån form av nya pälssällskap..



Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11 12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Augusti 2022 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

tassavtryck


Ovido - Quiz & Flashcards