Alla inlägg under oktober 2011

Av Ulrika - 30 oktober 2011 03:39

Efter en händelserik lördag känner jag att det är en bra ide att sätta mig och skriva av mig lite innan jag somnar.


Ledig lördag är inget jag är bortskämd med så den njöt jag av i fulla drag. det enda vettiga jga gjorde var att ta mig ner på jobbet och hämta nycklar så jag kommer inte på måndag när jag ska öppna. Annars köpte jag ett, eller två par nya jeans( ska se om båda får bo kvar eller om ett par ska returneras)


Sambon hade inte ens tagit sig ur morgonrocken när jag kom hem igen vid 16,30-17 tiden.... efter att ha fördökt få kontakt med honom fram till 18 så gav jag upp och jag och sonen bestämde att det var pizza som stod på menyn idag..

Vännen S ringde och funderade om jag inte var intresserad av att tillbringa kvällen och en kasse öl hemma hos henne med nära och kära.


Sambo åt och trodde att han inte orkade mer för kvällen... vännen N med njurproblem ringde i samma veva och behövde skjuts till sjukan, grymt synd om honom.

Eftersom Sambo K inte ville följa med och vara social så tog jag bilen och en kasse öl och dyligt och hämtade N, släppte av honom på akuten och körde ner till S och umgicks med begåvade och trevliga människor som har begrepp om saker och ting.


Det är rätt skönt att få veta att de inte är blinda utan ser saker och ting .... och trota att vissa av dem känt sambon före de lärde känna mig så fördömer de mig inte iaf...


Långa och många diskussioner, en tripp på invito och en tripp till Rex senare så måste jag ju inse att jag har bra och smarta vänner. När vår eviga singel har sett och förstått att saker och ting inte står rätt till i mitt förhållande och bästaste vännen s bara vill ha bekräftat saker hon redan misstänker, då har det gått rätt långt utför va??!!


Eller vaddå... det visste jag ju redan, det finns ju någon där som jag vågar tänka på annat än som vän, trots att jag inte vill vara otrogen, trots att jag vägrar kasta mig in i nått nytt, trots att HAN inte vill ge sig in i något med någon som har ett förhållande... trots att jag inte alls vet om han ser mig som annat än en vän...


Fan också, jag känner mig som fjorton igen, och det vill jag inte. Jag vill inte ge upp det förhållande jag har trots att det bara varit ett förhållande till namnet i över ett år nu... En skilsmässa är sånt som händer... men två misslyckade förhållanden det är ett personligt nederlag. Men han finns ju där, inte en pojke men en MAN... en man som är ansvarsfull och förälder och som själv inte vill rusa in i nått... ...


Undrar var den här natten tog vägen... vill inte grubbla mer, men vill inte att natten tar slut och verkligheten kommer ikapp mig....

För feg för att gå vidare just nu...

/U

Av Ulrika - 5 oktober 2011 22:55

Hittade den här på facebook och kände att jag bara var tvungen att dela med mig av den.. så ni därute håll till godo!!!

Till alla barn som överlevde 60- ,
70- talet...

Först så överlevde vi att födas av
mammor som rökte och drack
under graviditeten. De tog
magnecyl och alla möjliga
läkemedel samt åt tonfisk direkt ur
burken men blev aldrig testade för
diabetes.

Efter detta trauma blev vi lagda på
mage för att sova i en spjälsäng
målad i en rosa eller babyblå färg
med hög blyhalt. Vi hade ingen
barnsäkerhet på medicinburkar,
dörrar eller fönster och när vi
cyklade hade vi ingen hjälm!! För
att inte tala om vilken risk vi tog
när vi liftade.

Som spädbarn och barn åkte man
bil (med rökande föräldrar) utan
barnstol, bilkudde, säkerhetsbälte
eller airbag. Vi drack vatten direkt
ur trädgårdsslangen och INTE ur
glas eller flaska. Vi delade läsk med
flera kompisar och drack direkt ur
flaskan och INGEN dog av detta.

Vi åt muffins, Mammas bullar, vitt
bröd, riktigt smör och för mycket
socker på cornflakes och i filen.
Inte blev vi överviktiga för det!

För att:
VI VAR ALLTID UTE OCH LEKTE!!!

Vi kunde gå hemifrån på
morgonen leka hela dan och kom
hem när gatlyktorna var tända.
Ingen kunde nå oss på hela dan
OCH VI VAR OKEJ!!

I timmar kunde vi bygga lådbilar av
skräp för att sedan åka ned för
någon backe och då upptäcka att vi
glömt bromsarna. =) Efter att vi åkt
in i träd och buskar ett par gånger
lärde vi oss att lösa problemet.

Vi hade inga Playstation, Nintendo,
X-box, ingen video eller DVD, inga
150 kanaler på TV:n, inget
surroundljud, CD-spelare, inga
MOBILTELEFONER, DATORER inget
Internet eller MSN Vi hade VÄNNER
och dom fann vi UTOMHUS!!

Vi föll från träd och tak, skar oss,
bröt armar och ben, slog ut
tänder!!

Och inte blev någon stämd eller
anmäld för det.

Vi åt maskar och kakor gjorda av
sand eller jord o ch inte fortsatte
maskarna att leva i magen!! Vi fick
luftgevär vid 10 års ålder, vi hittade
på spel och lekar med hjälp av en
pinne och en tennisboll, och fast
man sa att det kunde hända, så var
det inte så många som fick sina
ögon utpetade av pinnar.

Vi cyklade eller gick till kompisar,
ringde eller knackade på och
ibland steg vi bara in och pratade
med dem. Fotbollslaget hade
uttagningar och alla blev inte
uttagna, dom som inte blev det,
fick lära sig att handskas med
besvikelsen OTROLIGT ELLER
HUR!!??

Tanken på att våra föräldrar skulle
stå på vår sida om vi bröt mot
lagen fanns inte. Dom var faktiskt
lagens högra arm!!

Denna generation har faktiskt
fostrat dom största risktagarna,
problemlösarna och investerarna
någonsin.

Dom senaste 50 åren har varit en
explosion av uppfinningar och nya
ideèr. Vi hade frihet,
misslyckanden, framgång och
ansvar och vi lärde oss att ta allt
detta!!

Om du är en av dem så:
GRATTIS!!

Du kanske vill dela med dig av
detta till andra som har haft turen
att få växa upp som barn den tiden
innan ADVOKATER och
MYNDIGHETER reglerade ditt liv för
´DITT EGET BÄSTA´??

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

tassavtryck


Ovido - Quiz & Flashcards