Direktlänk till inlägg 30 oktober 2011

kontemplation

Av Ulrika - 30 oktober 2011 03:39

Efter en händelserik lördag känner jag att det är en bra ide att sätta mig och skriva av mig lite innan jag somnar.


Ledig lördag är inget jag är bortskämd med så den njöt jag av i fulla drag. det enda vettiga jga gjorde var att ta mig ner på jobbet och hämta nycklar så jag kommer inte på måndag när jag ska öppna. Annars köpte jag ett, eller två par nya jeans( ska se om båda får bo kvar eller om ett par ska returneras)


Sambon hade inte ens tagit sig ur morgonrocken när jag kom hem igen vid 16,30-17 tiden.... efter att ha fördökt få kontakt med honom fram till 18 så gav jag upp och jag och sonen bestämde att det var pizza som stod på menyn idag..

Vännen S ringde och funderade om jag inte var intresserad av att tillbringa kvällen och en kasse öl hemma hos henne med nära och kära.


Sambo åt och trodde att han inte orkade mer för kvällen... vännen N med njurproblem ringde i samma veva och behövde skjuts till sjukan, grymt synd om honom.

Eftersom Sambo K inte ville följa med och vara social så tog jag bilen och en kasse öl och dyligt och hämtade N, släppte av honom på akuten och körde ner till S och umgicks med begåvade och trevliga människor som har begrepp om saker och ting.


Det är rätt skönt att få veta att de inte är blinda utan ser saker och ting .... och trota att vissa av dem känt sambon före de lärde känna mig så fördömer de mig inte iaf...


Långa och många diskussioner, en tripp på invito och en tripp till Rex senare så måste jag ju inse att jag har bra och smarta vänner. När vår eviga singel har sett och förstått att saker och ting inte står rätt till i mitt förhållande och bästaste vännen s bara vill ha bekräftat saker hon redan misstänker, då har det gått rätt långt utför va??!!


Eller vaddå... det visste jag ju redan, det finns ju någon där som jag vågar tänka på annat än som vän, trots att jag inte vill vara otrogen, trots att jag vägrar kasta mig in i nått nytt, trots att HAN inte vill ge sig in i något med någon som har ett förhållande... trots att jag inte alls vet om han ser mig som annat än en vän...


Fan också, jag känner mig som fjorton igen, och det vill jag inte. Jag vill inte ge upp det förhållande jag har trots att det bara varit ett förhållande till namnet i över ett år nu... En skilsmässa är sånt som händer... men två misslyckade förhållanden det är ett personligt nederlag. Men han finns ju där, inte en pojke men en MAN... en man som är ansvarsfull och förälder och som själv inte vill rusa in i nått... ...


Undrar var den här natten tog vägen... vill inte grubbla mer, men vill inte att natten tar slut och verkligheten kommer ikapp mig....

För feg för att gå vidare just nu...

/U

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Ulrika - 23 januari 2023 15:34

Det var en sak jag visste sedan innan.. Januari suger härsket fett.. Normalt sett, alltså varje år så dippar jag i Januari.. en sån där "mysig" vinterdepression.. och i år är det samma sak.. jag är less på mörker, snö, kyla och att alla runt omkrin...

Av Ulrika - 20 december 2022 17:35

Dejtandet går vidare, varannan vecka är P inte tillgänglig mer än via sms då han är pappa på heltid och varannan vecka är det upp till hans kropp om vi kan ses eller inte... Att dejta någon med utmattningsproblematik där hans kropp och då framföral...

Av Ulrika - 23 november 2022 15:41

I förra inlägget var väntan snart över... Nu har jag och P fått ha halva veckan när han är barnledig.. och vi har verkligen tillbringat alla vaken tid när vi inte arbetat tillsammans.. Från söndag kväll när han dök upp hemma hos mig tills nu.. För ...

Av Ulrika - 19 november 2022 10:32

Snart har de två veckorna av väntan passerat.. Snart får jag träffa honom igen!! Som han skrev igår så är det lite som att bara barn och vänta på att det ska bli julklappsutdelning..  ja just det, han skrev det, inte jag.. Han ser en framtid, han...

Av Ulrika - 6 november 2022 15:03

Det här börjar kännas som en följetong...   fyra dagar har gått sen min dejt.. Vi har av olika anledningar (fullt naturliga anledningar) inte haft möjlighet att ses igen och nu väntar två veckor när vi verkligen inte kan ses då han är pappa på he...

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2011 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

tassavtryck


Ovido - Quiz & Flashcards