Alla inlägg den 14 juni 2009

Av Ulrika - 14 juni 2009 21:39

Idag är dagen efter en ganska blöt lördagskväll... men det är väl att gå händelser i förväg.. så vi börjar väl från början med lördagen.


Väckarklockan skrällde vid 06,37 på morgonen och efteratt ha hasat ur sängen sparkade jag tonåringen (äldste sonen) i säng, han hade somnat i soffan. Bussen till jobbet väääldigt händelselöst en lördagmorgon före 08,00 kan jag lova.

Jobb hela dagen fram till 15,30 och sen långa benet före hem för att duscha, äta något byta om och ta sig till Vännäs och Shibaklubbens inofficiella hundutställning där jag lovade att vara "handler" åt tanten. Tanten är smeknamnet på deras 6åriga tik Koori. Hon är livrädd för ganska många saker och tycker inte alls så bra om utställningar, framförallt inte när det är matte som håller i kopplet. 

FRam till igår hade hon aldrig fått bättre omdöme på en utställning än "kan ej bedömas" . Nu med min hjälp fick hon jättebra kritik och ett hp (hederspris) och i slutet av utställningskritiken står det "väl visad" det kändes jättebra i min värld!!!


Vidare hem för att grilla med sambon tonåringen och en hög vänner, det blev både blött och sent, tror att vi kastade ut den sista vid 05,15 eller något sånt...


Så dagen idag är kanske inte optimal, klev upp 11,30 och började förbereda för årets blomplantering i kvarteret. tre stora betongurnor (tänk vägrör) och fyra något mindre plastkrukor och en massa lösa blommor hat planterats för att liva upp runt husen. tobaksblommor, lejongap, lobelia, toffelblommor, bellis och taklök är spridda över hela gården... tyvärr fick vi tre ansvariga göra allt jobb för ingen av grannarna var intreesserade av att hjälpa till, sånt är surt...

Men överlag är det en bra dag trots att håret är lite ömt och att jag skulle behöva sova mycket mer. En bra helg, hyfsat väder och en tillfredställelse över att faktiskt ha gjort något på min lediga tid.. för att inte tala om att jag och sambon har varit sams och inte ens varit i närheten av att provocera varandra till diskussion eller bråk.

Hej då nätet, ses en annan dag!

Tidigare månad - Senare månad
Ovido - Quiz & Flashcards