Alla inlägg den 1 maj 2017

Av Ulrika - 1 maj 2017 23:37

När man har en hel helg för sig själv... eller iaf en söndag, måndag och tisdag .. Då borde man verkligen göra nåt vettigt av den.. Jag har mest bara skrotat runt..

Tror jag blivit av med de sista resterna av den förbannat envisa förkylningen.. Försökt röja lite här hemma, men utan att för den skull ta ut mig det minsta..

Idag, den första maj med solsken och +10 grader borde jag ha tagit mig iaf runt området på en promenad.. men inte då.. Jag förpackade grytan jag byggde igår.. Jag funderade på att jaga skruvar till min tv men insäg att stället som borde ha skruv i rätt storlek iaf inte skulle ha öppet idag..


Jag har suttit på min bakdel och stirrat på datorn eller tvn mest hela helgen.. Saknat pojkvännen och tyckt så där lite lagom synd om mig själv.. Trots att jag egentligen inte har någon som helst anledning...

Jag har en pojkvän som tycker om mig och vill spendera tid med mig.. Vi hör av varandra varje dag...

Jag visste från start hur läget är, att vi bor en timma ifrån varandra och att vi verkligen inte varken vill eller kan ses dagligen... Nu är det bara att lära sig tålamod.. Att jag inte är den som avgör hur och när vi kan ses.. Tror på sätt och vis att det är nyttigt för mig..

Nyttigt att inte få som jag vill alla dagar... nyttigt att längta, nyttigt att sakna... Lågan flammar ju lika starkt varje gång vi ses.. Så egentligen mår jag ju rätt bra...


Jag ska bara lära mig att inte hänga upp mitt liv på den jag är betuttad i... utan leva, må bra och ha ett liv även när det inte är med honom... 


Ovido - Quiz & Flashcards