Direktlänk till inlägg 11 oktober 2009

labbråtta

Av Ulrika - 11 oktober 2009 23:07

Det har varit ganska harmoniskt ett tag, en rätt bra arbetsvecka som slutade i en vansinnig lördag, som vanligt. Det är dock ett heeelt annat inlägg som spinner över många funderingar.


Idag däremot gick hela världen åt helvete igen. Det började med att jag fick påminna sambon om att vi har tvätttid idag, jag fick säga till två eller tre gånger innan han äntligen plockade ihop det han skulle ha tvättat... sen frågar han om jag vill ha hjälp eller om han kunde stoppa sig i badet.. och jag sa att jag ville ha hjälp, han bar ut tvätten med mig och vi körde igång första omgången, sen dess har jag fått gå själv till tvättstugen tre gånger till innan allt var tvättat,torkat och inburet...


Under tiden har jag diskat, plockat fram kött ur frysen och lagt den i blöt för tining. jag har plockat lite i lägenheten, läst lite mejl, och tittat på dålig TV, men inte så länge. Sambon har: gnällt över att han var tvungen att hjälpa till med tvätten, vägrat gå och bada, suttit framför datorn hela dagen och pratat med folk på msn, spelat onlinespel badat och allmänt pillat sig i naveln. när jag vid 20 hade rensat en hög svamp och ifrågasatte om han hade tänkt att börja med maten nån gång idag och hans svar var "ja, kanske det, än du då?" då exploderade jag, det blev en tråkig kväll med diskussioner om förväntningar, att lyssna på varandra, att känna sig ignorerad, att avbryta någon annan som pratar, att gå mitt i en diskussion och en massa andra skitdetaljer.


Det är en dålig dag på det hela taget och jag har inte så mycket att säga om den, men är det varkligen för mycket begärt att jag förväntar mig att han torkar av spisen när han har lagat mat, att han torkar  av diskbänken när han har sölat, att han plockar undan efter sig, att när han lagat mat och jag sprungit och hjälpt honom under hela matlagandet, diskat undan innan så det finns plats att laga mat, dukat så det finns nått att äta på och hjälpt honom att bära in maten. Är det då för mycket begärt att han hjälper till att duka av mer än sin egen tallrik och sina bestick??? 

JAG tycker inte det, och han vägrar diskutera den saken alls, han bara upprepar mantrat: "om du gnäller över nått jag gjort eller inte gjort och du sen går och gör samma sak har du ingen rätt att gnälla"


Det är en ond cirkel och jag känner mig som en labbråtta i en labyrint utan utgång, jag går bara i samma gångar och fastnar i samma fällor gång på gång....


hjälp mig innan jag går under...

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Ulrika - 23 januari 2023 15:34

Det var en sak jag visste sedan innan.. Januari suger härsket fett.. Normalt sett, alltså varje år så dippar jag i Januari.. en sån där "mysig" vinterdepression.. och i år är det samma sak.. jag är less på mörker, snö, kyla och att alla runt omkrin...

Av Ulrika - 20 december 2022 17:35

Dejtandet går vidare, varannan vecka är P inte tillgänglig mer än via sms då han är pappa på heltid och varannan vecka är det upp till hans kropp om vi kan ses eller inte... Att dejta någon med utmattningsproblematik där hans kropp och då framföral...

Av Ulrika - 23 november 2022 15:41

I förra inlägget var väntan snart över... Nu har jag och P fått ha halva veckan när han är barnledig.. och vi har verkligen tillbringat alla vaken tid när vi inte arbetat tillsammans.. Från söndag kväll när han dök upp hemma hos mig tills nu.. För ...

Av Ulrika - 19 november 2022 10:32

Snart har de två veckorna av väntan passerat.. Snart får jag träffa honom igen!! Som han skrev igår så är det lite som att bara barn och vänta på att det ska bli julklappsutdelning..  ja just det, han skrev det, inte jag.. Han ser en framtid, han...

Av Ulrika - 6 november 2022 15:03

Det här börjar kännas som en följetong...   fyra dagar har gått sen min dejt.. Vi har av olika anledningar (fullt naturliga anledningar) inte haft möjlighet att ses igen och nu väntar två veckor när vi verkligen inte kan ses då han är pappa på he...

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2009 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

tassavtryck


Ovido - Quiz & Flashcards