Alla inlägg den 10 september 2014

Av Ulrika - 10 september 2014 09:22

Vill ju inte bygga en big wall of text för er få stackare som finns här att ta er igenom så vi bryter ner det lite...


Vad är då senaste nytt på fronten av karlar???

Jo, den 28:e augusti dyker det in något på min ena sida och verkar kul att prata med trots att han inte alls uppfyller kriterierna angående presentation och bild... han har inget dera.. Från den dagen och framåt har vi pratat på sidan mer eller mindre dagligen fram till att han åkte iväg till hembyn och jagade älg.. det är inte så att det blev tyst då, vi bytte bara medium till sms istället. Tydligen är det dåligt med täckning i inlandet norr om Råneå..


Jag är så facinerad, jag har inte mått så här på många år nu.. Väntar på att telefonen ska plinga till... oroad när den inte gör det...  Glad över att få MMS på en död älg... varm i kroppen av att läsa vad han skriver.. Men det senaste dygnet har mobilen varit tyst...


Vad händer? Har batteriet dött, har han badat mobilen i ett träsk, har jag sagt nått som blev fel?.. Det är inte oki att vara 44 år och bete sig som en kärlekskrank 15-åring... Skärp dig tant.. han hör av sig om och när han vill... hoppas jag..


/Altariel - rastlös, betuttad, oroad...

Av Ulrika - 10 september 2014 08:17

... se tidigare inlägg

Sagt och gjort, jag reggar mig på ett par dejtingsidor för att se hur den världen fungerar.. Det gör den... Fungerar alltså, men väldigt olika på olika ställen..

Jag vägrar ju i sten att betala för den här typen av tjänster då det känns borderline koppleri vilket innebär att vissa sidor som är rätt bra på att göra reklam för sig är heeelt värdelösa. Om man vägrar betala mellan 150-300 kr i månaden så kan man nämligen registrera sig men inte så mycket annat...

Så jag har i slutänden hittat två sidor där jag trivs, en mer seriös och en klart mindre seriös...


Vad har det då resulterat i?..

Dejt 1: Trevlig britt med kul inställning till livet och sina egna demoner... vid andra dejten och snack om sex visar det sig att han vägrar kondom.. Respass...


Dejt 2: Trevlig, kul, underhållande att prata sex med och ingen kemi alls.. Vi går vidare..


Dejt 3: Ser inte alls ut som sin bild, får höra en del saker om vilseledande marknadsföring och om hur han trodde att någon skulle reagera över nått sådant.. Hög smuftfaktor..


Dejt 4: Kanske inte något större intelektuellt utbyte, fashinerande, Lite trög i starten men det blev iaf något som kan liknas vid sex.. Han verkade inställd på att vi skulle ses igen men sedan försvinner han sakta men säkert in i kulisserna.. Eftersom jag inte gjort några känslomässiga investeringar så bryr jag mig inte mer än att fundera på varför han inte kunde vara ärlig på en gång...


Dejt 5: Det här var ett ja men varför inte, inte min typ varken utseendemässigt eller på något annat plan.. En fantastisk första dejt med konversation som flöt hur lätt som helst och tid som bara flög iväg.. Ny dejt planerades och utfördes, den här gången hemma hos honom.. Vi kan nöja oss med att säga att jag tillbringade 2,5 timmar i sängen hos denne man och njöt av varje sekund.. Vi kommer förmodligen att ses igen trots vissa komplikationer och trots att det egentligen inte finns något annat att bygga på än vänskap och trevlig sex... Men det finns sämre saker i världen..


Så långt allt väl... egentligen.. Nu ska vi bara fundera på en kille jag egentligen inte känner något behov av att träffa som envisas med att vilja ses och surar som den värsta femåring när jag inte har tid... och killen som gärna ville träffas och när vi gjorde det och pratade en sväng jobbade han stenhårt på att hålla minst två och en halv meters avstånd till mig hela tiden... kändes väldigt mysko...
 Den jämtlänske herren som kommer till Umeå till veckan och ville ha en dejt och säkert en eller annan annan också som jag inte orkat ta upp här för att jag inte är så intresserad, längre..


Det kom nått annat emellan...

... fortsättning följer..


/Altariel.. betuttad är nog ordet jag söker.

Ovido - Quiz & Flashcards