Alla inlägg den 13 mars 2017

Av Ulrika - 13 mars 2017 20:45

Idag är jag bottenfrusen, trots lager-på-lager och varma kängor hinner man bli mer eller mindre bottenfrusen av att stå ute i några timmar och laga bil...

Två timmar för att få lös det gamla avgassystemet och i runda slängar 20-30 minuter för att få dit det nya.. Det behövdes kofot, vinkelslip, borrmaskin och rörtång för att få bort det gamla rostiga, nästan avrostade rören.. Tack och lov för sonen och hans sambos morfar, annars hade det här blivit en dyr och ledsam historia..

Nu är det gjort och till helgen är det dags att byta fjädrar fram på bilen och ta åbäket igenom en besiktning så den blir lagligen körbar igen..

Jag har ju faktiskt behov av bilen nu när det finns en karl att besöka med jämna och ojämna mellanrum..



Av Ulrika - 13 mars 2017 09:13

Ledig måndag, har en del måsten men väljer en långsam start och att fortsätta må bra över hur en ganska trasig vecka slutade..

Mannen jag dejtar körde ner sin kompis till flyget igår och passade på att komma förbi på en mugg te och lite mys och umgänge... Jag kan bara konstatera att jag är riktigt illa däran.. Jag har saknat honom på en nivå som är rätt snarlik fjortisnivå...


Så idag glider jag på känslan av närhet, leende ögon och pussar som aldrig vill ta slut.. 

Dags att bära det med sig och kliva in i verkligheten, ordna så att nån kan laga min bil så den äntligen blir laglig att köra och jag kan ta mig vart jag vill när jag vill...


Ovido - Quiz & Flashcards