Alla inlägg den 15 mars 2017

Av Ulrika - 15 mars 2017 20:22

Oki, jag hatar gummistövlar och inser att mina 7 år gamla gympadojor har gjort sitt... Men de har överlavt hela vintern och bara för att det helt plötsligt dunsade ner en hög blötsnö följt av vad som hittills har varit ett drygt dygn av plusgrader så vill jag inte behöva köpa nya skor... men tydligen behövs det i den här stan.


Under hela vinterna har jag morrat över att killarna som kör traktor här inte verkar veta hur man lägger skopan i flytläge i rätt vinkel för oftast glider man bara ovanpå snön och lämnar ett par, tre, fem cm extra snö kvar på backen varje gång man skottar.. det har nu inneburit att det är vatten, slask, blötsnö och sörja om vartannat... 

Så idag när jag skulle hämta en hylla jag köpt via FB så fick jag mer eller mindre vada fram.. på ett ställe var det över 2dm vatten och sörja över hela vägen och jag fick klättra i snödrivan istället...

Jag har inte frusit så och varit så blöt och kall om fötterna på hela vintern... Men nu var det tydligen dags, bara att hoppas att skorna som står upp och ned på elementet hinner torka innan jag ska på jobbet imorgon..


Så ska du ta dig fram i bostadsområdena runt Umeå just nu rekomenderas vattentäta stövlar, bra balans om man envisas med att cykla, ragnrock om man går i närheten av trafikerade vägar så man inte blir nedstänkt.... eller så går man i ide en stund tills det värsta är över...


Ovido - Quiz & Flashcards